Lieve gast, 

 

Op deze pagina staan onze algemene voorwaarden, privacy regels/verklaring en ons cookie beleid. Je kunt de gegevens in PDF downloaden of op deze pagina online bekijken door hier beneden op de benodigde informatie te klikken:

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

BRASSERIE DE MAAR

 

Artikel 1: Definities:

- De Maar:

Brasserie De Maar, gevestigd en zaak doende te 6465 AM Jabeek aan de Maar 2.

- Verlenen van horecadienst(en):

Het door De Maar verstrekken van eten en/of drank en/of het ter beschikking stellen van (zaal)ruimte; alles met alle daarbij behorende werkzaamheden en diensten, en alles in de ruimste zin van het woord.

- Klant:

De natuurlijke of rechtspersoon of vennootschap die met De Maar een horecaovereenkomst heeft gesloten.

- Horecaovereenkomst:

Een overeenkomst tussen De Maar en een klant ter zake een of meer door De Maar te verlenen horecadiensten tegen een door de klant te betalen prijs.

- No-show:

Het zonder annulering niet gebruik maken door een klant van een op grond van een horecaovereenkomst te verstrekken horecadienst.

- Kurken- en keukengeld:

Het bedrag verschuldigd voor het in de ruimten van een De Maar nuttigen van niet door De Maar verstrekte drank en/of eten.

- Annulering:

De in schriftelijke vorm door de klant aan De Maar gedane mededeling dat van één of meer overeengekomen horecadiensten geheel of gedeeltelijk geen gebruik zal worden gemaakt, dan wel de in schriftelijke vorm door De Maar aan de klant gedane mededeling dat één of meer overeengekomen horecadiensten geheel of gedeeltelijk niet verstrekt zullen worden dan wel het tussentijds opzeggen / annuleren van de zaalhuurovereenkomst of de reservering door de zaalzaalhuurder.

- Zaalhuurder:

De natuurlijke of rechtspersoon of vennootschap die van of bij De Maar een ruimte huurt voor het verlenen van horecadiensten.

- Huurovereenkomst:

De overeenkomst (contract) tussen De Maar en zaalhuurder van ruimte(n), apparatuur, materialen, diensten en/of faciliteiten

- Borg:

Een bedrag dat dient ter garantie van het nakomen van de verplichtingen van de zaalhuurder, en ter compensatie van schade en dergelijke.

- Aanbetaling:

Een percentage van het totaalbedrag incl. btw, dat binnen 14 dagen na het aangaan van de zaalhuurovereenkomst, betaald dient te zijn.

- zaalhuurders:

De (rechst)persoon die (tijdelijk) een zaal huurt van of bij De Maar middels een reservering of huurovereenkomst. Op deze relatie gelden naast de algemene voorwaarden (1t/m13) ook de bijzondere voorwaarden (14 t/m 22). De zaalhuurder is ook Klant van de Maar.

 

A. Algemene voorwaarden

Artikel 2: Toepasselijkheid

2.1 Op alle opdrachten die door de klant aan De Maar worden verstrekt zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. De toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden geldt derhalve op de totstandkoming en de inhoud van alle horecaovereenkomsten en/of zaalhuurovereenkomsten, alsmede op alle aanbiedingen ter zake de totstandkoming van deze horecaovereenkomsten en/of zaalhuurovereenkomsten.

2.2 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts schriftelijk mogelijk.

2.3 De Maar behoudt zich te allen tijde het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden maken direct deel uit van alle horeca- /zaalhuurdersovereenkomsten.

Artikel 3: Totstandkoming van horecaovereenkomsten

3.1 De Maar is gerechtigd, om welke reden dan ook, het sluiten van een horecaovereenkomst of zaalhuurovereenkomst te weigeren.

3.2 Alle door De Maar gedane aanbiedingen ter zake de totstandkoming van een horecaovereenkomst / zaalhuurovereenkomst zijn vrijblijvend en onder het voorbehoud “zolang de voorraad (c.q. capaciteit) strekt”. Doet De Maar binnen een redelijke termijn na aanvaarding door de klant een beroep op bedoeld voorbehoud dan wordt de beoogde overeenkomst geacht niet tot stand te zijn gekomen.

Artikel 4: Algemene rechten van De Maar

4.1 De Maar is gerechtigd op ieder moment zonder opzegtermijn het verstrekken van horecadiensten aan een klant te beëindigen wanneer de klant de huis- en/of gedragsregels overtreedt, of zich anderszins zodanig gedraagt dat de orde en /of de rust in De Maar en/of de normale exploitatie daarvan wordt verstoord. De klant dient alsdan op eerste verzoek De Maar te verlaten. Indien de klant op een andere wijze niet volledig voldoet aan al zijn verplichtingen die hij uit welken hoofde ook jegens De Maar heeft dan is het De Maar gerechtigd de dienstverlening op te schorten. De Maar mag onderhavige bevoegdheden slechts uitoefenen indien de aard en de ernst van de door de klant begane overtredingen daartoe naar het redelijk oordeel van De Maar voldoende aanleiding geven.

4.2 De Maar is na overleg met het ter plaatse bevoegd gezag gerechtigd de horeca- of zaalhuurovereenkomst wegens gegronde vrees voor verstoring van de openbare orde buitengerechtelijk te ontbinden. Maakt De Maar van deze bevoegdheid gebruik, dan zal De Maar tot geen enkele schadevergoeding jegens de klant gehouden zijn.

4.3 De Maar is niet verplicht enig goed van de klant in ontvangst en/of in bewaring te nemen. Het voorgaande houdt in dat De Maar niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk is voor schade, verlies of diefstal van enig goed van de klant, welke De Maar geweigerd heeft om in ontvangst en/of bewaring te nemen.

4.4 De Maar is niet verplicht enig huisdier van de klant toe te laten en kan aan de toelating voorwaarden verbinden. Voor de toelating van assistentiehonden gelden de wettelijke regeling(en), inclusief de daarin aangegeven uitzonderingen.

 

 

Artikel 5: Algemene verplichtingen van de klant

5.1 De klant is verplicht om zich aan de in De Maar geldende huis- en gedragsregels te houden en de redelijke aanwijzingen van De Maar op te volgen.

5.2 De klant is verplicht om mee te werken aan redelijke verzoeken van De Maar in het kader van diens wettelijke plichten omtrent onder andere veiligheid, identificatie, voedselveiligheid/hygiëne en beperking van overlast.

5.3 Het is verboden om zelf meegebracht eten en/of drinken in De Maar, daaronder het terras mede begrepen, te nuttigen. Indien De Maar het nuttigen van zelf meegebracht eten en/ of drinken toestaat, kan De Maar aan het toestaan daarvan voorwaarden verbinden, waaronder het in rekening brengen van Kurken- en/of keukengeld.

Artikel 6: Reserveren

Indien de klant niet binnen een half uur na het gereserveerde tijdstip is gearriveerd kan De Maar de reservering als geannuleerd beschouwen.

Artikel 7: No-show door klanten

7.1 Als een klant niet binnen een half uur na het afgesproken tijdstip arriveert dan wordt de klant geacht een no-show te zijn en dan is de klant de kosten genoemd in artikel 7.2 verschuldigd.

Indien de klant alsnog na een half uur (of later) na het afgesproken tijdstip arriveert, kan De Maar zich op deze verschuldigde no-show kosten beroepen dan wel alsnog uitvoering geven aan de horecaovereenkomst en volledige nakoming van klant omtrent de horecaovereenkomst te verlangen.

7.2 Ingeval van no-show is de klant in alle gevallen verplicht alle kosten te betalen.


Artikel 8: Aansprakelijkheid van De Maar

8.1 De Maar is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van goederen, die in De Maar zijn meegebracht door een klant. De klant vrijwaart De Maar tegen aanspraken van klanten ter zake.

8.2 De Maar is niet aansprakelijk voor schade direct of indirect aan wie of wat ook ontstaan als direct of indirect gevolg van enig gebrek of enige hoedanigheid of omstandigheid aan, in of op enig roerend of onroerend goed waarvan De Maar houder, (erf)pachter, huurder dan wel eigenaar is of dat anderszins ter beschikking van De Maar staat.

8.3 Aansprakelijkheid van De Maar is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat haar verzekering uitkeert.
Indirecte of immateriële schade(vergoding) komt niet voor vergoeding in aanmerking. schade

 

Artikel 9: Aansprakelijkheid van de klant en/of zaalhuurder

De klant of zaalhuurder en degenen die hem vergezellen zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade die voor De Maar en/of enige derde is en/of zal ontstaan als direct of indirect gevolg van een toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige daad, waaronder overtreding van de huisregels is begrepen, begaan door de klant en/of de zaalhuurder en/of degenen die hem vergezellen, alsmede voor alle schade die is veroorzaakt door enig dier en/of enig goed waarvan zij houder zijn of die onder hun toezicht staan.

 

Artikel 10: Afrekening en betaling

10.1 De klant is de in De Maar overeengekomen prijs verschuldigd. De prijzen worden vermeld op lijsten die door De Maar op een voor de klant zichtbare plaats zijn aangebracht of zijn opgenomen in een lijst die aan de klant, desnoods op diens verzoek, wordt overhandigd of die via digitale bronnen toegankelijk is voor de klant. Een lijst wordt geacht voor de klant zichtbaar aangebracht te zijn indien deze zichtbaar is in de normaal toegankelijke ruimten van De Maar.

10.2 Voor bijzondere diensten, zoals het gebruik van garderobe, garage, safe, telefoon, internet, wifi, e.d. kan door De Maar een extra vergoeding in rekening worden gebracht.

10.3 Alle rekeningen, daaronder mede begrepen rekeningen ter zake annulering of no-show, zijn door de klant verschuldigd op het moment dat ze aan hem worden gepresenteerd. De klant dient voor contante betaling of betaling per bank of giro zorg te dragen, tenzij anders overeengekomen.

10.4 Zijn er meerdere klanten (of zaalhuurders) die een horecaovereenkomst (of zaalhuurovereenkomst) met De Maar sluiten, dan zijn zij hoofdelijk aansprakelijk voor alle bedragen die zij aan De Maar uit welken hoofde ook verschuldigd zijn. (Horeca)Overeenkomsten worden behoudens andersluidend beding geacht mede namens elke klant gesloten te zijn. Door te verschijnen geeft de klant te kennen dat de klant bevoegd was hem bij het sluiten van de betreffende (horeca)overeenkomst te vertegenwoordigen.

10.5 Zolang de klant niet geheel aan al zijn verplichtingen jegens De Maar heeft voldaan, is De Maar gerechtigd om alle goederen welke door de klant in De Maar zijn meegebracht onder zich te nemen en te houden, totdat de klant ten genoegen van De Maar aan al zijn verplichtingen jegens De Maar heeft voldaan. Naast een retentierecht komt De Maar in voorkomend geval een pandrecht toe op de betreffende goederen.

10.6 Indien andere dan contante betaling is overeengekomen dienen alle facturen, voor welk bedrag ook, door de klant binnen veertien dagen na factuurdatum aan De Maar te worden voldaan. Indien een factuur wordt gezonden is De Maar te allen tijde bevoegd een kredietbeperkingstoeslag van 2% van het factuurbedrag in rekening te brengen, welke vervalt indien de klant de factuur binnen veertien dagen voldoet.

10.7 Indien en voor zover tijdige betaling achterwege blijft, is de klant in gebreke zonder dat enige ingebrekestelling zal zijn vereist. Uitsluitend indien de klant een natuurlijk persoon (consument) is, stuurt De Maar bij achterwege blijven van betaling, eenmalig een ingebrekestelling met een termijn van tenminste 14 dagen om alsnog te betalen.

10.8 Indien de klant in gebreke is moet hij aan De Maar alle op de inning vallende kosten vergoeden. De buitengerechtelijke inningskosten worden in rekening gebracht volgens de wet.

10.9 Indien De Maar goederen als bedoeld in artikel 10.5 onder zich heeft en de klant van wie De Maar de goederen onder zich heeft gekregen gedurende drie maanden in gebreke is, is De Maar gerechtigd deze goederen publiekelijk dan wel onderhands te verkopen en zich op de opbrengst daarvan te verhalen. De aan de verkoop verbonden kosten komen eveneens ten laste van de klant en De Maar kan zich ook daarvoor op de opbrengst van de verkoop verhalen. Hetgeen na het verhaal van De Maar resteert, wordt aan de klant uitgekeerd.

 

 

10.10 Iedere betaling zal, ongeacht enige door de klant bij die betaling geplaatste aantekening dan wel gemaakte opmerking, worden geacht te strekken in mindering op de schuld van de klant aan De Maar in de navolgende volgorde: • De kosten van executie • De gerechtelijke en buitengerechtelijke inningskosten • De rente • De schade • De hoofdsom

10.11 Betaling geschiedt in Euro’s. Indien De Maar buitenlandse betaalmiddelen accepteert dan geldt de op het moment van betaling geldende marktkoers. De Maar kan daarbij bij wijze van administratiekosten een bedrag in rekening brengen dat overeenkomt met maximaal 22% van het bedrag dat in vreemde valuta wordt aangeboden. De Maar kan dit bewerkstelligen door de geldende marktkoers met maximaal 22% aan te passen.

10.12 De Maar is nimmer gehouden om andere betaalmiddelen dan contanten te accepteren en kan aan acceptatie van dergelijke andere betaalmiddelen voorwaarden verbinden.

10.13 Indien, nadat de opdracht is verstrekt, in de uitvoering daarvan alsnog wijzigingen worden verlangd, dienen deze tijdig en schriftelijk ter kennis van De Maar te worden gebracht. Worden bedoelde wijzigingen mondeling opgegeven, dan is het risico voor de correcte tenuitvoerlegging van een en ander voor rekening van de Klant.

10.14 De Maar behoudt zich het recht voor om op grond van wijzigingen in de opdracht,  een verandering in de prijs aan te brengen.

 

Artikel 11: Overmacht

11.1 Als overmacht voor De Maar, die maakt dat een eventuele daardoor veroorzaakte tekortkoming De Maar niet kan worden toegerekend, geldt iedere voorziene of onvoorziene, voorzienbare of onvoorzienbare omstandigheid die het uitvoeren van de horecaovereenkomst door De Maar zodanig bemoeilijkt dat het uitvoeren van de horecaovereenkomst onmogelijk dan wel bezwaarlijk wordt. Als overmacht wordt onder meer beschouwd alle onvrijwillige storingen of belemmeringen, stormschade, natuurrampen, belemmeringen door derden, gehele of gedeeltelijke werkstakingen, oproer, terreur, oorlog of oorlogsgevaar, verlies of beschadiging van materiaal/zaken (bij transport), ziekte van werknemers, daaraan verwante of daarmee verband houdende buitengewone omstandigheden, zoals uit- en invoerverboden, belemmerende maatregelen van enige overheid, brand en andere ongevallen in het bedrijf van De Maar, niet of niet tijdige levering van zaken / producten door leveranciers van De Maar, molest, verduistering en/of diefstal, alsmede alle overige oorzaken en gevolgen die buiten de controle of de zeggenschap van De Maar vallen.

11.2 Indien een van de partijen bij een (horeca)overeenkomst niet in staat is om aan enige verplichting uit die (horeca)overeenkomst te voldoen, is hij verplicht de andere partij hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.

Artikel 12: Gevonden voorwerpen

12.1 In het gebouw en aanhorigheden van De Maar verloren of achtergelaten voorwerpen, die door de klant worden gevonden, moeten door deze zo spoedig mogelijk bij De Maar worden ingeleverd.

12.2 Van voorwerpen, waarvan de rechthebbende zich niet binnen een jaar na de inlevering daarvan bij De Maar heeft gemeld, verkrijgt De Maar de eigendom.

12.3 Indien De Maar door de klant achtergelaten voorwerpen aan deze toezendt geschiedt zulks geheel voor rekening en risico van de klant. De Maar is nimmer tot toezending verplicht.

 

Artikel 13 Toepasselijk recht en geschillen

13.1 Op horecaovereenkomsten en zaalhuurovereenkomsten is bij uitsluiting Nederlands recht van toepassing.

13.2 Ingeval van geschillen tussen De Maar en een klant/zaalhuurder is bij uitsluiting bevoegd de bevoegde rechter in de woonplaats van De Maar, tenzij krachtens dwingende wetsbepaling een andere rechter bevoegd is en onverminderd de bevoegdheid van De Maar het geschil te laten beslechten door de rechter die bij gebreke van dit beding bevoegd zou zijn.

13.3 De ongeldigheid van één of meer van de bedingen in deze algemene voorwaarden laat de geldigheid van alle andere bedingen onverlet. Blijkt een beding in deze algemene voorwaarden om enigerlei reden ongeldig, dan worden partijen geacht een geldig vervangend beding overeengekomen te zijn dat het ongeldige beding naar strekking en reikwijdte zoveel mogelijk benadert.

13.4 Alle vorderingen van de klant verjaren na verloop van een jaar na het moment waarop zij zijn ontstaan

 

B. bijzondere voorwaarden (de navolgende artikelen zijn naast de algemene voorwaarden van toerpassing bij gebruik / huur van een zaal van De Maar. Bij strijdigheid van de algemene en deze bijzondere voorwaarden prevaleren de bijzondere voorwaarden.)

Artikel 14: Reservering en boekingen

14.1 Alle door De Maar verstrekte aanbiedingen zijn vrijblijvende, dus onder nadrukkelijk voorbehoud dat er pas sprake is van een verplichting van de kant van De Maar, als de door de zaalhuurder getekende huurovereenkomst in bezit is van De Maar en dat, indien van toepassing, de borg en/of aanbetaling is voldaan. Een aanbod van De Maar komt in ieder geval na 14 dagen van rechtswege te vervallen.

14.2 Indien De Maar de door de potentiële zaalhuurder getekende reservering of huurovereenkomst nog niet heeft ontvangen en De Maar de zaal (zalen, ruimtes) aan een derde kan verhuren, dan zal De Maar de potentiële zaalhuurder daar direct van in kennis stellen en dient de potentiële zaalhuurder per direct aan te geven of hij al dan niet van de aanbieding van De Maar gebruik wil maken.

14.3 De Maar heeft het recht boekingen op te splitsen in meerdere aparte huurovereenkomsten.

14.4 De Maar is gerechtigd zaalhuurder (tijdelijk) een andere zaal aan te bieden dan volgens de reservering of huurovereenkomst zou dienen te geschieden, behalve als dat evident onbillijk is voor zaalhuurder. Indien de aangeboden zaal duidelijk minder geschikt is dan de gereserveerde zaal in de huurovereenkomst, heeft zaalhuurder recht op verrekening van het verschil, tenzij hierover een overeenstemming is bereikt.

14.5 Zaalhuurder verklaart door ondertekening van de reservering of de huurovereenkomst op de hoogte te zijn van, en in te stemmen met, deze algemene en bijzondere huurvoorwaarden.

14.6 De ‘wet verkoop op afstand’ is hier niet van toepassing, daar de zaalhuurder al bekend is met het gehuurde, en de planning specifiek afgestemd is op de zaalhuurder.

14.7 Zaalhuurder dient zich te houden aan de vastgestelde aanvangstijd en eindtijd.

 

14.8 Activiteiten door zaalhuurder die nodig zijn voor opbouw, inrichting en/of aankleding of testen van apparatuur kunnen in overleg eerder plaatsvinden dan vanaf de aanvangstijd van het gereserveerde dagdeel in achtneming van de beschikbaarheid. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Dit wordt vooraf overeengekomen.

14.9 Eerder gebruik of uitlopen na een dagdeel kan alleen wanneer dit vooraf is aangevraagd en schriftelijk bevestigd door De Maar.

14.10 Voor de buiten het dagdeel vallende periode zal een meerprijs worden doorberekend.

Artikel 15: Gebruik van de gehuurde ruimte(n)

15.1 Het is zaalhuurder niet toegestaan de zaal voor een andere dan in de huurovereenkomst of reservering aangegeven activiteit te gebruiken, aan derden te verhuren of in gebruik te geven.

15.2 Zaalhuurder dient aanwijzingen van directie en personeel van De Maar ten aanzien van het gebruik van de gehuurde ruimte(n) op te volgen en de huisregels in acht te nemen.

15.3 Zaalhuurder dient zich te houden aan het door De Maar vastgestelde maximaal toegestane aantal klanten per gehuurde ruimte(n)

15.4 Zaalhuurder dient ervoor te zorgen dat er geen schade wordt toegebracht aan het gebouw en aan de in en om het gebouw aanwezige zaken.

15.5 In de gehuurde ruimte(n) mag door zaalhuurder niets worden aangeplakt of op welke wijze dan ook worden bevestigd, zonder voorafgaande toestemming van De Maar.

15.6  Zaalhuurder dient de ruimte(n) achter te laten in dezelfde staat als waarin deze werd(en) aangetroffen.

15.7 Indien de ruimte(n) niet naar behoren wordt aangetroffen dient dit vooraf en voor aanvang bij het personeel van De Maar te worden gemeld.

15.8 Zaalhuurder is verplicht optredende schade aan het pand te melden en te vergoeden.

15.9 De Maar heeft het recht door haar geconstateerde schade aan en in gehuurde ruimte(n) evenals de aanwezige inventaris te laten herstellen op kosten van de zaalhuurder, voor zover de schade is ontstaan ten tijde van het gebruik van de desbetreffende ruimte(n) door zaalhuurder dan wel daarmee rechtstreeks verband houdt.

15.10 Zaalhuurder ziet erop toe dat dat tijdens de huurperiode in het gehuurde geen licht ontvlambare of ontplofbare stoffen, gassen, gevaarlijke en/of brandbare goederen, stank verspreidende stoffen, tenzij hiervoor schriftelijk toestemming is verleend door De Maar.

15.11 Extra kosten door overmatige vervuiling, opruim- en herstelkosten zullen in alle gevallen volledig en zonder voorbehoud in rekening gebracht worden.

15.12 De gehele accommodatie is rookvrij.

15.13 Voor tijdens en na een activiteit, bijeenkomst of evenement dienen maatregelen te worden genomen die De Maar noodzakelijk acht met betrekking tot geluidsoverlast.

15.14Ramen en deuren dienen te allen tijden gesloten te blijven op het moment dat er muziek ten gehore wordt gebracht en/of gezongen in de ruimte(n).

15.15 Het is zaalhuurder niet toegestaan de ruimte(n) te betreden van medezaalhuurder of deze te (ver)storen tijdens de huurperiode.

15.16 Zaalhuurder dient er zorg voor te dragen dat geen overlast veroorzaakt wordt bij het in gebruik nemen en verlaten van de ruimte(n)

15.17 Zaalhuurder dient erop toe te zien dat het pand rustig wordt betreden en verlaten, zonder overlast voor omwonenden of medezaalhuurders.

Artikel 16: Catering

16.1 Verzorgen van eigen catering door de zaaalhuurder is niet toegestaan, tenzij in de huurovereenkomst uitdrukkelijk anders is overeengekomen

16.2 Het is de zaalhuurder niet toegestaan zichzelf te bedienen of diens klanten toegang te geven tot de bar of de keuken.

16.3 Het is zaalhuurder niet toegestaan (meegebrachte/meegenomen) consumpties en of genotsmiddelen te gebruiken, verkopen of gratis te verstrekken tenzij hiervoor door De Maar schriftelijk toestemming is verleend. In dat geval zal zaalhuurder met de De Maar overeenstemming moeten hebben over uitkoop.

16.4 De Maar is gerechtigd aan deze toestemming nadere voorwaarden te verbinden.

16.5 Cateringovereenkomsten worden rechtstreeks met De Maar afgesloten.

Artikel 17: Betaling

17.1 De zaalhuurder is de overeengekomen prijs verschuldigd plus eventuele overeengekomen bijkomende kosten.

17.2 Het totaalbedrag van de huurovereenkomst wordt binnen de op de factuur vermelde betalingstermijn volledig betaald met vermelding van het factuurnummer.

17.2 Bij niet tijdige nakoming zal de zaalhuurder zonder ingebrekestelling in verzuim zijn en vanaf de vervaldag de wettelijke rente doch tenminste 1% per maand verschuldigd zijn over de achterstallige huursom vanaf de dag der verzuim tot aan de dag van algehele voldoening.

17.3 Indien een zaalhuurder in gebreke is, dan dient hij alle eventueel op de inning vallende kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, aan verhuurder te vergoeden.

 

Artikel 18: Borg

18.1 Deze kan worden bepaald bij het aangaan van een huurovereenkomst. De borg is ten minste bepaald op 25% van de totale huursom met een minimum van € 200,-. De Maar kan hier vanaf wijken.

18.2 Standaard bepaalt De Maar de borg naar aanleiding van de huurovereenkomst en kan deze tussentijds verhogen of verlagen bij veranderend huurgedrag.

18.3 De borg wordt terugbetaald binnen 31 dagen na beëindiging van de huurovereenkomst, na eventuele verrekeningen, na het voldoen aan alle verplichtingen en als eventueel in bruikleen gegeven sleutels zijn ingeleverd.

 

 

 

Artikel 19 Opzegging en/of annulering van de huurovereenkomst door zaalhuurder

19.1 Indien na het aangaan van de overeenkomst van de reservering moet worden afgezien, geldt de volgende annuleringsregeling;

Bij annulering tot 4 weken vóór aanvang van elk van de genoemde data betaalt zaalhuurder 25% van de overeengekomen huurprijs met een minimum van € 100,00 aan administratiekosten en gederfde inkomsten. Bij annulering tot 7 dagen vóór aanvang van elk van de genoemde data betaalt zaalhuurder 50% van de overeengekomen huurprijs met een minimum van € 200,00 aan administratiekosten en gederfde inkomsten. Bij annulering 7 dagen of minder vóór aanvang van elk van de genoemde data betaalt zaalhuurder 100% van de overeengekomen huurprijs inclusief gereserveerde catering en materialen met een minimum van € 200,00 aan administratiekosten en gederfde inkomsten.

19.2 Annulering kan geschieden via email aan De Maar. De annulering is definitief indien wij deze aan zaalhuurder per mail is bevestigd.

19.3 Indien zaalhuurder voor eigen catering heeft gezorgd dient zaalhuurder er zelf zorg voor te dragen dat dit wordt geannuleerd. Deze kosten zijn ook voor den zaalhuurder zelf

Artikel 20: Ontbinding van de huurovereenkomst door de verhuurder

20.1 Het per direct ontbinden van de overeenkomst van de zijde van De Maar is mogelijk indien er sprake is van:

- Het niet nakomen van de verplichtingen door zaalhuurder zoals vastgelegd in de reservering
of huurovereenkomst;

- Misbruik/wangebruik door zaalhuurder (of zaalhuurders) van het gehuurde;

- Hinder door zaalhuurder (of zaalhuurders) aan andere zaalhuurders of aan omgeving of aan
De Maar;

- Het verstrekken van onjuiste informatie of het onthouden van juiste informatie door
zaalhuurder aan De Maar;

- Ernstige verdenking van mogelijke verstoring van de openbare orde, of het veroorzaken van overlast door zaalhuurder of zaalhuurders;

- Het in gevaar brengen van de goede naam van De Maar of één van de in het pand gevestigde organisaties en bedrijven;

- In geval de omgang/relatie tussen zaalhuurder en overige zaalhuurders of zaalhuurder en De Maar ernstig verstoord is;

- Na een of meerdere klachten over zaalhuurder of activiteiten van de zaalhuurder. De Maar zal al dan niet gehouden zijn tot enige vorm van schadevergoeding.

20.2
De huurovereenkomst is nadrukkelijk géén normaal huurcontract, maar een gebruikscontract waarin een tijdelijk gebruik van onze facilitaire voorzieningen is vastgelegd.

 

 

 

Artikel 21: Aansprakelijkheid

21.1 De Maar kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld; noch door zaalhuurder, noch door zaalhuurders, klanten en/of bezoekers. Dit geldt zowel voor mogelijke materiële en immateriële schade en/of bedrijfsschade ten gevolge van verblijf binnen de accommodatie als voor mogelijke schade ten gevolge van de door zaalhuurders aangeboden activiteiten.

21.2 Zaalhuurder is aansprakelijk voor schade geleden aan het gebouw, waaronder ook de vloeren, muren, gebruiksmaterialen of aan voorzieningen, tijdens de gehuurde dagdelen.

Artikel 22: Extra kosten

22.1 Indien er door De Maar klachten zijn over de staat waarin de zaal door de zaalhuurder achtergelaten wordt, heeft De Maar het recht hiervoor kosten in rekening te brengen bij zaalhuurder.

22.2 Kosten gemaakt door verzuim, oneigenlijk gebruik, beschadiging van vloeren, muren, etc. of aan voorzieningen, zijn voor rekening van zaalhuurder.

Privacy verklaring

Privacyverklaring

BRASSERIE DE MAAR 

Algemeen

Brasserie de Maar verwerkt persoonsgegevens en in deze privacyverklaring informeren wij u over de verwerking daarvan door onze brasserie. Wij vinden bescherming van uw privacy uiterst belangrijk. De verkregen persoonsgegevens worden verwerkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

 

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die te herleiden zijn tot een persoon, bijvoorbeeld uw naam, adres, telefoonnummer en een email-adres. Ook een (pas)foto waar u op staat, is een persoonsgegeven.

 

Welke gegevens verzamelen wij?

Wij verzamelen gegevens van personen met wie wij direct of indirect een relatie hebben, bijvoorbeeld mensen die een reservering maken in onze brasserie of een ruimte willen huren. Wij verwerken geen bijzondere persoonsgegevens.

 

Waarom verzamelen wij persoonsgegevens?

Wij verwerken uw persoonsgegevens om te voldoen aan de verplichtingen die wij op grond van de overeenkomst met u hebben, het beheren van de relatie, het onderhouden van contact en de gegevens die wij nodig hebben voor de financiële administratie (het maken van declaraties). Gegevens kunnen ook gebruikt worden voor informatieve doeleinden.

 

Wettelijke grondslag

Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van de volgende wettelijke grondslagen:

• uw toestemming (deze kunt u ook weer intrekken door contact met ons op te nemen);

• ter uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent;

• om te voldoen aan een wettelijke verplichting;

• ter behartiging van ons gerechtvaardigd belang of dat van een derde.

 

Verstrekking persoonsgegevens aan derden

Wij verstrekken uw persoonsgegevens niet aan derden, tenzij: wij deze derden inschakelen voor de uitvoering van (delen van) onze dienstverlening; we daartoe op grond van wet- en regelgeving verplicht zijn. Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden voor marketingdoeleinden.

Beveiliging

Wij gaan uiteraard zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens en hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking.

 

Bewaartermijn

Wij bewaren uw persoonsgegevens voor de periode, waartoe wij volgens de wet of de beroepsregels verplicht zijn, doch niet langer dan strikt noodzakelijk voor het doel waarvoor deze persoonsgegevens van u zijn verkregen.

 

Uw rechten

U hebt het recht om:

• informatie op te vragen/in te zien over de verwerkingen van uw persoonsgegevens;

• uw persoonsgegevens over te laten dragen aan een andere partij (dataportabiliteit)

• uw persoonsgegevens te wijzigen;

• uw toestemming -om uw persoonsgegevens te verwerken- in te trekken;

• uw gegevens te laten verwijderen indien de gegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor zij zijn verkregen.

• een klacht in te dienen bij ons dan wel de Autoriteit Persoonsgegevens ingeval u van mening bent dat Brasserie de Maar handelt in strijd met de geldende privacyregels.

 

Als u vragen hebt over de verwerking van uw persoonsgegevens of deze wilt wijzigen/aanvullen, dan kunt u contact met ons opnemen door een e-mail te sturen aan info@brasseriedemaar.nl

 

Wij hebben het recht om deze privacyverklaring eenzijdig te wijzigen. We adviseren u daarom regelmatig dit gedeelte van de website te lezen.

Cookiebeleid

Cookieverklaring

BRASSERIE DE MAAR

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Google Analytics
Via onze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten. De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Je IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google stelt zich te houden aan de Safe Harbor principlesen is aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

 Sociale deelknoppen
Op onze website zijn knoppen opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook, X (voorheen Twitter) en LinkedIn. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook respectievelijk X en LinkedIn zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Lees je in de privacyverklaring van Facebook, X, LinkedIn en Google (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met jouw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken. De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door X, Facebook, Google + en LinkedIn opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. LinkedIn, X, Facebook en Google + stellen zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

 Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens
Je hebt het recht om te vragen om inzage in en correctie of verwijdering van jouw gegevens. Om misbruik te voorkomen kunnen wij je daarbij vragen om je adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dien je een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. Je kunt deze terug vinden in de instellingen van je browser.

In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan
Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.

 

Algemene Voorwaarden
Word – 28,8 KB

Privacyverklaring
Word – 14,9 KB

Cookiebeleid
Word – 14,1 KB